Bezoek klooster Melk

Bezoek Abdij van Melk oktober 2017

In navolging van ons bezoek in 2016 aan het kindertehuis in Saniob, Roemenië hebben wij - een delegatie van Kiwanis s’-Hertogenbosch en Pax Saniob- in okt ’17 een bezoek aan de Abdij in Melk, Oosterrijk gebracht. Het Kindertehuis in Roemenië wordt gesponsord door stichting Caritas Centru Social SF Stefan Saniob. Deze stichting wordt ondersteund door de Abdij in Melk.

Samen met Pax Kinderhulp zijn Cees en Jaap namens Kiwanis Den Bosch twee dagen in Melk geweest.

We hebben o.a. rondleiding gehad in de Abdij en het concentratiekamp Melk  -onderdeel van het concentratiekamp Mauthausen- , en hebben we uitvoerig over het Kindertehuis in Roemenië gesproken, o.a. met de grondlegger van het tehuis.

Niet alleen kijken we terug op een leerzame ervaring maar ook op een genoeglijk en plezierig verblijf. We hebben veel respect voor het werk dat het klooster verzet t.b.v. het Kindertehuis in Saniob.

Kiwanis ’s-Hertogebosch kijkt op welke manier wij verder kunnen bijdragen aan het welbevinden van de kinderen in het tehuis. Voor meer informatie; www.saniob-stiftmelk.eu